SLEDUJ!!!

PŘIHLÁŠKY NA TÁBOR SPUŠTĚNY

3. - 5. 5. - Setkání oddílu na TZ Muna

25. let oddílu #vyroci_oddil

Stáhni si Oddílové odborky a využij domácího volna k plnění zkoušek

Povídka FUJ

Všecny díly ke stažení

Náhodná fotka

Kam dál

Uživatel

Kategorie: Home, Rok 2015-16

Podzimní vandr Rychlebskými horami - Fotky

Nebylo nás víc jak pět statečných, tedy se skřítkem šest =o) ...

Nebylo nás víc jak pět statečných, tedy se skřítkem šest =o) Rooman,Kája,Anička,Aidam,Áďa a já. Na vlakovém nádraží jsem se sešli v 7h v sobotu ráno a vyrazili na cestu do Javorníka. Celá cesta byla ve výlučném stavu a místy jsme si připadali jako uprchlíci. Hlavně když jsme přebíhali koleje jako hraniční čáru s batohama na zádech.

vyrazili jsem ze od zámku Jánský vrch směr Borůvková hora za sluníčka a krásných barev, do kterých se převlékají lesy. Cesta byla místy náročná, plná výhledů a krásných míst. Z borůvkové hory kde jsme se mimo jiné dali oběd, jsme se vydali po hranici, místy i polskou stranou po hřebeni Rychlebských hor. Po suchu které tu panovalo v létě je v techto horách nedostatek vody, tedy se naše výprava ubírala směry kde bychom vodu najít měly. Cestu nám ale zpříjemňovalo sluníčko a výhledy na krásná údolí na straně polské s kralickým sněžníkem jak jsme jej ještě neviděli. Tedy na naše první tábořiště docházíme za západu sluníčka, bylo na hranici nedaleko obce Zálesí. Po oddechu, jsme se někteří vydali pro vodu a jiní na dřevo. Dnešní večer grilujeme všemožné dobroty. Později usínáme ve dvou stanech a nekteří pod širákem.

Nedělení ráno je pochmurné, kluci vyrazili pro vodu, ale voda je daleko a tak se nám odchod docela protáhl. Sbaleni vyrážíme směr Hraničky a vyprovází nás sluníčko. Aidam se ale rozhodl, že mu uteče a tak se nám slunce zase na nějakou chvíli schová. Škoda jen že naše zařízení k určování polohy a směru K.A.J.A. funguje jen za pěkného počasí. Díky Rádiové meteo stanici A.D.A. (Aďa) a též dopomocné naváděcí zařízení spolupracující s vytyčovacím zařízením Aj.D.A.M. které nás vede neomylně od jednoho hraničního patníku k druhému to jsou takoví ti bílí skřítci s červenou čepicí, čísle a písmeny P a C co hlídají hranici, se posouváme docela rychle na Hraničky. Vše je dokumentováno nahrávacím zařízení R.O.O.M. (rooman). Ještě nás doprovází jeden skřítek Anička, která, jak se ukáže později, má velkou vášeň pro borůvky a taktéž červenou čepicí... A já jako Dr.Ahoš jako lékařské zázemí.

Jak je patrno takto vybavená výprava nemá jiný předpoklad než uspěšnou cestu. K.A.J.A hlásí že jsem na Hraničkách a tak si zde dáváme oběd a odpočíváme. Nožky trošku bolí a tedy je třeba načerpat sílu a teplo u ohně. Naše další kroky nás vedou ke Karkulce, dnes bude spát u ní.

Jdeme přes vrcholy Špičák, Kovadlinu, přes Peklo ke Karkulce(také vrchol) Po cestě se kocháme výhledem z krásné skály čnící nad údolí zalité lesní zelení. Stany stavíme už za tmy, Krája nám krájí dobroty do večerní večeře, zase byla výborná, jak to ten hlad jen dělá =o) Po čtení příbehu z knihy Škola malého stromu (noc v horách) se ubíráme spát. Měsíc tento večer krásně září.

Pondělní den začíná svěže, vyběhl jsem si na východ sluníčka na skálu, sluníčko zalilo zelené údolí a kopečky, bylo krásně. zbytek ale nechávám spát ať naberou sílu, snad mi to odpustí... raní ohýnek hřeje do dlaní a zahřívá i uvniř. Naše cesta dnes bude směřovat přes Smrk k Ramzové. Po snídani a dobrém teplém čaji balíme stany, loučíme se s místem a vyrážíme na cestu která povede dnes hodně do kopečka. Tato cesta je plná borůvek to je něco pro našeho skřítka, ještě že tak, alespoň do kopce nabereme sil a dechu.

Jdeme v mracích, které se přes nás valí a ž se vynořujeme na smrku kde nás vítá sluníčko, K.A.J.A se načetla a víme konečně kde jsme. Zde posilnění zbytky sladkostí a pak už jdeme jen z kopečka do Petříkova kde dojídáme zbylé zásoby. Sluníčko nás rozmazlilo, ale jakmile zachází je hodně chladno a tak se dáváme opět na cestu a zhříváme se u čaje a polévky v ramzovské restauraci. cesta domů je úmorná v plných autobusech, ještě že máme přestup, ten nám dává opět nadýchat se čerstvého vzduchu.

Bylo to krásné putování, asi i trošku náročné ale zvládli jsme jej všichni, ušli jsem 43km a užili si společných radostí a zážitků. Tak příště na dalších horách zase AHOJ.

Drahoš =o)

fotky zde: https://picasaweb.google.com/107513529821120446080/PodzimniVandrRychlebskymiHorami