SLEDUJ!!!

19. - 21. 4. - brigáda na TZ Rozbřesk
3. - 5. 5. - Setkání oddílu na TZ Muna

25. let oddílu #vyroci_oddil

Stáhni si Oddílové odborky a využij domácího volna k plnění zkoušek

Povídka FUJ

Všecny díly ke stažení

Náhodná fotka

Kam dál

Uživatel

Kategorie: Home, Rok 2015-16

Vodácký tábor - Berounka 2016 (3. - 9. 7.)

Stejná řeka, stejné datum, stejný počet lodí a vodáků, ale jiné zážitky a jiné osazenstvo. Podle rčení: "Nelze dvakrát vstoupit do stejné řeky" :-D ...

Vodácký deník - Berounka 2016

Adam Štěpán - Aidam
Vašek KozákTonda Hošek
Tomáš Lešingr - S.V.

1. den - Vlak, čekání a těžká bagáž. (3. 7. 2016)

Špk - Zábřeh - Praha - Beroun - Chrást u Plzně (10:09 - 15:28 hodin)

9:50 na nádraží v Šumperku. Jsme tu všichni a kupodivu prej nikdo nic nezapomněl. V Zábřeze má rychlík 30 minut zpoždění. Byl narvanej, ale mi měli místenky. Smůla pro ty, kteří se museli vystěhovat. V Pardubicích se k nám připojuje Julča. Praha - Beroun - osobák. Jedeme takzvaným ešusem. Beroun - Chrást - další osobák. Těžá bagáž nás zpomaluje. Jsme na místě. Kemp U Dolanského mostu. Jak tady, tak i v dalších kempech budeme bojovat s kolíky. K tomuto účelu jsme vzal z domova malé kladívko. Jneže tady bojujeme s kolíkama i proto, že jeden stan je prostě nemá. Za půl hodiny tábořiště stojí. Posílám fotku rodičům na FCB. V 18:30 přivezli lodě. Už teď vidím zítřejší problém, a to sbalit všechny věci do sudů. Hrajeme hry, večeříme a pak stojíme u ohně. V noci bude chaldno. Také si vybírám doklady k táboru. Vašek se zarazil. Hledá, hledá a hledá. Potom telefonuje mamce.

"Hele Tome, já to mám ve druhém batohu a ten je v Bratrušově". No co nadělám. U ohně potom volíme posádky.

2. den - Karma tě dohnala... (4. 7. 2016)

První ráno a vstáváme už o půl osmé. Třeba se nám ten čas bude hodit. Velká otázka, jak dostat všechny věci do sudu. Pak na lodě a potom na vodu. Zdařilo se. Pak další otázka, ja se to vlastně řídí? Po krátké instuktáži se jelo. No jelo... Berounka je líná řeka, po pár kilometrech to poznal každý. První jez a první cvaknutí. Kuba s Papeyem se otočili na vlnce (120.0 ř.km) Pokračujeme dál. Řeka je jako Václavák. Hodně moc lodí. Na dalším jezu Kuba zlomil pádlo. Asi karma. Do cíle zbývalo ještě pár kiláků. Nikdo náhradní pádlo neměl.Dál to musela jeho loď zvládnout jen s jedním pádle. A dali to. Na Kobylce bylo plno. V 18:00 hodin stojí naše tábořiště, sušák a vaříme si večeři. Ve sprchách tekla jen studená voda. Kobylka fakt nezklamala. Při setmění doráží posádky německých vodáku a skoro za tmy staví v kamenité půdě stany. Přitom nám shazují náš věšák. Fakt karma. Šli jsme jim se stavbou pomoct. Pak večerní zhodnocení dne a volba nových posádek.

start - U Dolanského mostu - 124,800 ř.km
oběd - Valentovský mlýn - 119,000 ř.km
cíl - kemp Kobylka - 103,500 ř.km
celkem toho dne = 21,300 ř.km

3. den - Slunce pálí (5. 7. 2016)

Jako minule i teď jsme se probouzeli na Kobylce do zamračeného dne. Pak se počasí umoudřilo tak, že se dalo soulodit a koupat se v řece, čehož využíváme. Na rybárně bylo plno, tak jako všude. Tentokráte žádné guláše s knedlíkem, pouze smažené rychlovky. Hlad je hlad. Pak nějakej ten jezík, volej a výstup na zříceninu Krašov. Krásný výhled. Kupujeme si pohledy, pití, placky, píšťalky a kdejaké blbinky. Společná fotka u vchodu do hradu a pak sestup k lodím. Řeka je stále plná lodí. Většinou končí v kempu U bobra nebo U Mloka (cca 150 metrů od sebe) a ten zbytek U Potůčků (asi 350 metrů od předchozích). I zde bylo plno. Foukal silný vítr a v něm postavit stany zvládne jen zkušený vodák. Což samozřejmě jsme :-D Tábořiště stojí, posílám fotku na FCB a večeříme. Tady ve sprchách teče teplá voda, Super. Večer je kemp úplně plný. V přístavišti bylo složeno přes 90 lodí a 15 raftů. Hodnotíme den, hrajem hry a volíme nové posádky. V noci 2x pršelo.

start - Kobylka - 103,500 ř.km
oběd - Na rybárně - 97,800 ř.km
cíl - kemp U Potůčků - 89,300 ř.km
celkem toho dne = 14,200 ř.km

Hláška dne:

S.V. - "Papey, chceš ještě rohlík?"
Papey - "Ne"
S.V. - "Tak si sbal věci"
Papey - "Tak já si jdu dát ten rohlík"

S.V. - "Vítku, rozvaž to"
S.V. - "Ne Alče plavky, ale lodě!!!"

4. den - Záda a ruce už bolí (6. 7. 2016)

Ráno je chladno. Slunce nikde a fouká. Přesto vyrážíme mezi prvními., protože jez za kempem hodně zdržuje. Zvládáme to s přehledem. Jen Krisťa s Papeyem to zkouší vícekrát. Konečně svítí slunce, jedema jedem. Jez Kostelík měl málo vody a vypadal hrozivě. Některé posádky to vzdávají, dokonce i jiní vodáci. Jiné to zjíždí singl nebo ve dvojicích. Tento jez se stal osudným pro Alču a Vítka. Vlnka je převrhla. Ale byli dobří, že do toho šli. Po zkušenostech z minula neobědváme na Zvíkovci, ale v kempu Ahoj Skryje. Sekačka se salátem. Prostě luxus. Dnes jedeme hodně kiláků, ale řeka teče. U Rozvědčíka potkáváme velký vor. Jsou to machři. Poslední přenášení jezu a vplouváme do kempu Višňová. Blížíme se k přistávacímu koridoru letiště Václava Havla. Letadla jsou nízko, ale budou ještě blíž. Všichni se už moc těší na svíčkovou. Než zaplatím kempovné, ostatní si tuto pochoutku dávají a na moji maličkost už nezbylo :-( Večer sprcha, bufet u lodí, zhodnocení dne a dobrou noc.

start - U Potůčků - 89,300 ř.km
oběd - Ahoj Skryje - 75,600 ř.km
cíl - kemp Višňová I - 64,800 ř.km
celkem toho dne = 24,500 ř.km

5. den - Hurá na hrad (7. 7. 2016)

V noci bylo teplo. Ráno svítí sluníčko a snídaně chutná. Máme odpočinkové dopoledne. Vydáváme se do Roztok a na Křivoklát. Aidam se rozhodl, že den bude dělat slepého člověka. Ne proto, že by si z nich dělal srandu. Spíše jako sociologický průzkum. Opět vyhlídka na Roztoky a také nádvoří hradu. Letos si dáváme oběd v kempu U Hájka (hned vedle Višňové) a udělali jsme dobře. Většina si dala kynuté knedlíky s borůvkama, jiní koprovku nebo čínu. Dobrota. Chvilka odpočinku, sbalení tábořiště a plujem směr Račice. Na začátku plavby se Aidam pokoušel pádlovat obráceně. Když se vracel na své místo, emigroval do vody :-D . Soulodíme a občas máváme na projíždějící vlaky. Zkoušíme udělat hvězdu z lodí, což se nám povedlo. Jez u kempu Račice sjíždíme a pak stavíme tábořiště. Zde je ale hlavně levněji a také teplá sprcha zadarmo. Letadla už jsou velice nízko. Po pár dnech máme oheň. Sedíme kolem něho, povídáme si dlouho do noci různé zážitky. Hodnotíme den a volíme nové posádky.

start - Višňová I - 64,800 ř.km
oběd - U Hájků - 64,600 ř.km
cíl - kemp Račice U jezu - 50,600 ř.km
celkem toho dne = 14,200 ř.km

6. den - Volej a křest (8. 7. 2016)

V noci bylo teplo. Ráno svítí sluníčko a snídaně chutná. Máme odpočinkové dopoledne. Vydáváme se do Roztok a na Křivoklát. Aidam se rozhodl, že den bude dělat Ráno nás znova probouzí sluníčko a teplo, ale cítíme, že něco visí ve vzduchu. Jsme nějak podrážděni. Snídani jsme zakončili dobrým maffinem. Řeka je už líná, ale můžeme alespoň soulodit a koupat se. Oběd dáváme až v Hýskově. Napětí je stále mezi námi. I tak lujeme dál. Volej před Berounem volal opět ke koupeli. Pak se začalo zatahovat. Lávka v Berouně je pořád zničená. Tak musíme lodě velký kus přetahovat. Škoda. P5etahování bylo dílem okamžiku. Už nám to jde :). I na malé vodě soulodíme. Někteří vyhrožují, že se budou koupat. Kemp Srbsko se za dva roky změnil. Jsou tu nový nájemníci a tím i lepší služby, včetně jídel. Smažená treska se špenátem a kaší. Boží. Sprcha a potom křest nových vodáků. Zúčastnili se i ti, kteří již byli křtěni. Obloha se vyjasnila. Ale nad ránem sprchlo. V noci bylo teplo a spalo se krásně.

start - Račice U jezu - 50,600 ř.km

Aidam - Slepoň
Kuba - Peřeje
Papey - Kapitán Berounka

7. den - Ještě pár kiláků (9. 7. 2016)

Ráno nás opět přivítalo sluníčko a dobrá snídaně. Míchaná vejce nebo párky. Pak poslední balení do sudů a hurá na vodu. Spíše už soulodíme. Karlštejn jsme viděli z řeky, ale foťák to nestihl vyfotit. Jez Karlštenj je ten, kde se nedávno utopilo pár vodáků. Jeli přímo na přepad vody. S Aidamem a Vášou přeplavujeme lodě po jezu. Byla to pohoda, i když tragédie na jezu v nás zanechala temnou stránku. Na jezu Zadní Třebáň jej sjíždíme společně. Někdo singl, jiní v párech. Zbývá nám 200 metrů do cíle našeho vodáckého putování. Na tento jez nezapomene Krisťa s Lindou. Jejich loď je pod jezem otočila. Chvíli hledáme utopené bríle a pak stahujeme lodě k cíli. Kemp Ostrov Zadní Třebáň. Oběd, ale hlavně čištění lodí, balení batohů a odevzdání lodí. Zlomené pádlo nemusíme hradit. Děkujeme půjčovně Leština Kadaň za jejich služby. Pak honem na vlak. Naštěstí je nádraží blízko. Do Prahy cestuje 14 vodáků. V Praze na hlavním nádraží se od nás oděluje Julča, pokračuje do Žďáru nad Sázavou. Doplňujeme sváču na cestu, kupujeme další jízdenky a místenky. Cesta ubýhala rychle. Ve vlaku dopisujeme cancy a povídáme si. 19:46 nás vítá nádraží Šumperk. Pac a pusu. Rozchod domů. Dík za vše S.V.